نرم افزارهای مورد نیاز

استاد و دانشجوی گرامی پیش از ورود به کلاس های مجازی به نکات زیر عمل نمایید:

  • نصب سه نرم افزار ضروری زیر برای ورود به کلاس های مجازی نسخه لپ تاپ و کامپیوتر

فیلم های آموزش چگونگی استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه برای دانشجویان

راهنمای ویژه دانشجویان

فیلم راهنمای ویژه اساتید
فیلم راهنمای ویژه دانشجویان
فیلم آموزشی چگونگی استفاده از سامانه آموزش غیر حضوری دانشگاه آزاد اسلامی

چگونه با افراد حاضر در کلاس chat کنم؟

پنجرۀ share چیست؟

کاربرد پنجرۀ Note چیست؟

پنجرۀ File چیست و چه کاربردی دارد؟

پنجرۀ Poll چیست و چه کاربردی دارد؟

پنجره ی Attendees چیست و چه کاربردی دارد ؟

نحوۀ محاسبۀ حضور و غیاب در کلاسهای Online به چه صورت است؟

تنظمیات صدای لپ تاپ را چگونه بررسی کنم؟

چگونه می توانم در کلاس Online با سایر دانشجویان Chat خصوصی داشته باشم؟

چگونه می توانم به دانشجو دسترسی میکروفن بدهم؟

چگونه می توانم به دانشجو دسترسی ارائه بدهم؟

پس از اتمام ارائه توسط دانشجو ، چگونه می توانم دسترسی ارائه را از ایشان بگیرم ؟

چگونه می توانم فایلم را برای ارائه در کلاس آنلاین نمایش دهم ؟

فایل من در کلاس آنلاین در مرحله convert می ماند و نمی توانم آن را نمایش دهم ، آیا راه حل دیگری هست؟

چگونه می توانم پس از اتمام درس ، کلاس را ببندم ؟

 

مقالات آموزشی و راهنما

الزامات سخت افزاری و نرم افزاری جهت استفاده از کلاسهای آموزش مجازی دانشگاه

دانلود نرم افزارهای مورد نیاز برای استفاده از دوره های مجازی دانشگاه

راهنمای ورود و استفادۀ دانشجویان از کلاس مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

راهنمای تنظیم گوشی آیفون و استفادۀ دانشجویان از کلاس مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

راهنمای تنظیم گوشی اندروید و استفادۀ دانشجویان از کلاس مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

پاسخ سؤالات متداول اساتید محترم در مورد آموزش مجازی

راهنمای برگزاری و استفاده از کلاس غیر حضوری برخط(آنلاین) آموزشکده فنی و حرفه ای واحد قائم شهر

طبق بخشنامه شماره 30/31869 مورخ 1399/7/15 سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

کلاس های نظری نیمسال اول 1400-1399

4 هفته بصورت حضوری و 12 هفته به صورت مجازی از طریق سایت واحد الکترونیکی وادانا به آدرس https://vadamap.iauec.ac.ir یا http://vadana42.iauec.ac.ir برگزار می گردد. آغاز و نحوره ورود به کلاس به شرح زیر می باشد:

  • عدم شرکت در کلاس به منزله #غیبت در کلاس محسوب خواهد شد.
    • تاکید می شود برای شرکت در کلاس از #لپ تاپ یا #کامپیوتر رومیزی استفاده کنید و به نکاتی که در مورد نصب نرم افزارهای مورد نیاز و چگونگی ورود و شرکت در کلاس مجازی را  در مطالب زیر مطالعه نمایید.
    • ستاد پشتیبانی هیچ گونه خدماتی بر روی #موبایل را پاسخگو نیست.

    (ستاد پشتیبانی کلاسهای غیر حضوری)

    آدرس های ورود به کلاس های غیر حضوری:
    استاد و دانشجوی گرامی پیش از ورود به کلاس های مجازی به نکات زیر عمل نمایید:
    • نصب سه نرم افزار ضروری زیر برای ورود به کلاس های مجازی نسخه لپ تاپ و کامپیوتر
    برای تبدیل فایل های word و power point به فرمت pdf می توانید از طریق وبسایت زیر اقدام فرمائید:
    برنامه های مورد نیاز برای نصب روی گوشی های اندروید جهت شرکت در کلاس های آنلاین و مشاهده ی کلاس های ضبط شده:
    • نصب سه نرم افزار ضروری زیر برای ورود به کلاس های مجازی نسخه اندروید
    • دانلود فایرفاکس برای شرکت در کلاس های آنلاین در سیستم عامل اندروید
      دانلود flashfox برای مشاهده کلاس های ضبط شده و همچنین شرکت درکلاس های آنلاین در سیستم عامل اندروید
      دانلود برنامه ادوب کانکت اندروید
    • نکات:
      نرم افزارها روی اندروید نسخه ی 6.0 و بالاتر به درستی عمل می کند.
      در صورت عملکرد ناصحیح برنامه ها، رفع مشکل گوش های موبایل توسط تیم پشتیبانی مقدور نمی باشد.
    • سوالات متداول:
      سوال1: هنگام ورود به سامانه، با زدن کد کاربری و رمز عبور هیچ اتفاقی نمی افتد؟
      سوال2: چگونه فایلی را برای دانشجو هم به اشتراک گذاشته شود و هم اینکه دانشجو بتواند در همان حال آن را در کامپیوتر خود ذخیره نماید.(ویژه استاد) #مهم
      سوال3:برای رفع مشکل بهم ریختگی حروف به هنگام تایپ فارسی در قسمت چت چه کاری باید انجام داد؟
      سوال 4:در محیط کلاس چرا وقتی از طریق میکروفن صحبت می کنم، صدای خودم را نمی شنوم؟(ویژه استاد)
      سوال 5:چرا صدای میکروفن من ضعیف است و در کلاس توسط دانشجویان به درستی شنیده نمی شود؟
      سوال 6: تست میکروفن و میزان قدرت آن را چگونه تشخیص دهیم؟
      سوال7:پس از کلیک بر روی گزینه پیوستن به کلاس، با ارور فلش پلیر مواجه می شوم. راه حل آن چیست؟
      سوال8:بعضی از دانشجویان نمیتوانند وارد کلاس بشوند.( ویژه استاد)
      سوال 9:چگونه مباحث مطرح شده در جلسه را در انتهای کلاس ذخیره کنیم؟ #مهم#(ویژه استاد)
      سوال10: چرا کلاس های ذخیره شده برای من نمایش داده نمی شود؟
      سوال11:چطور می توان کلاس های ضبط شده را دانلود کرد؟
      سوال12: چرا پس از ورود به سایت، تعدادی از دروس خود را مشاهده نمی کنم؟
      سوال13: در کلاس های مجازی حضور و غیاب اساتید و دانشجویان چگونه انجام می شود؟
      سوال14: در صورتی که استاد مطابق برنامه کلاسی در کلاس مجازی حضور داشته باشد ولی هیچ دانشجویی در کلاس حاضر نباشد چه باید کرد؟(ویژه استاد)
      سوال15:برای رفع پیغام خطا به هنگام Share Document چه باید کرد؟
      سوال16: لپ تاپ من هنگام اشتراک گذاری فایل pdf خطای there was an error converging را نمایش می دهد چطور فایلم را آپلود کنم؟(ویژه استاد)
      جزوه کاملی توسط واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز تهیه شده است که از لینک زیر میتوانید دانلود کرده و آن را مطالعه کنید.

      راهنمای ویژه دانشجویان
      فیلم راهنمای ویژه اساتید
      فیلم راهنمای ویژه دانشجویان
      فیلم آموزشی چگونگی استفاده از سامانه آموزش غیر حضوری دانشگاه آزاد اسلامی

وام دانشجویی

ورود به سامانه دریافت وام

مبالغ اخذ وام به تفکیک مقطع و مراحل اخذ

 

تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک های عامل صادرات و ملی ایران

وام قرض الحسنه بانک های قرض الحسنه رسالت و مهر ایران

کاردانی

سقف 5 میلیون تومان

سقف دو و نیم میلیون تومان

کارشناسی

سقف 10 میلیون تومان

سقف هفت و نیم میلیون تومان

کارشناسی ارشد

سقف 15 میلیون تومان

سقف 10 میلیون تومان

دکتری

سقف 40 میلیون تومان

سقف 20 میلیون تومان

مراحل دریافت وام چگونه است؟

1-در اولین قدم به سامانه ساجد به نشانی sajed.iau.ir مراجعه کنید. در نوار بالای سایت، روی دکمه سبز رنگ (ثبت نام دانشجویان) کلیک کنید.

2-کد ملی خود را بدون خط تیره و شماره دانشجوئی خود را در فیلدهای تعیین شده وارد کنید و روی (جستجوی دانشجو) کلیک کنید.

3-اطلاعات شخصی و دانشجوئی خود را مشاهده کنید. اطلاعات مربوط به شماره تلفن، ایمیل، کدپستی و آدرس محل سکونت را در صورت لزوم ویرایش کنید. دقت کنید که پاسخگوئی به درخواست ها از طریق درگاههای ذکر شده صورت می گیرد. در نهایت اطلاعات را به وسیله آیکن (تأئید و ادامه ) ثبت کنید.

4-پس از تأئید، به سامانه احراز هویت هدایت می شود. این سامانه درگاه ورود به سامانه ساجد است. چنانچه برای نخستین بار وارد سامانه می شوید، یکی از اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.اگر در این مرحله با مشکل مواجه شدید با شماره پشتیبانی 47916814 -021 و 47916816-021  و 42155044-011 تماس بگیرید.

5-در مرحله بعدی در بخش ساجد، روی گزینه ورود از خارج سازمان کلیک کنید تا وارد سامانه ساجد شوید.

6-با ورود به سامانه ساجد، روی گزینه درخواست وام دانشجوئی کلیک کنید. در صورتی که مشخصات دانشجوئی و نام واحد شما مطابقت ندارد، الزامی است دکمه جستجو در اطلاعات آزمون با کد ملی خود را کلیلک کنید و با پیدا کردن رشته، مقطع، نام واحد، سال ورود و شماره دانشجوئی در این صفحه با کلیک دکمه ثبت در سیستم نسبت به بروز رسانی اطلاعات دانشجوئی از بانک آزمون اقدام و سپس از دکمه تغییر مشخصات دانشجوئی، تغییرات الزامی را اعمال کنید.

7- نوع وام مورد نظر خود را  انتخاب  کنید. پس از کلیک روی آیکون مورد نظر، صفحه موافقتنامه  مقابل  شما  ظاهر می شود که با فعال کردن تیک انتهای موافقتنامه، به مرحله بعدی هدایت می شوید.

8-بعد از ثبت درخواست وام  به همین روش می توانید برای ثبت درخواست وام دانشجوئی نوع دیگر اقدام کنید. برای پیگیری لحظه به لحظه درخواست خودتان، کافی است به هاشور مراجعه و لیست وام دانشجوئی را بررسی کنید. این درخواست به صوررت اتوماتیک در پنل رئیس صندوق رفاه واحد دانشگاهی نمایش داده می شود. بعد از تأئید رئیس صندوق رفاه واحد دانشگاهی ، دانشجو می تواند برای دریافت وام به بانک مورد نظر مراجعه نماید.

شماره پشتیبانی:  02147916816 ، 02147916814 و  42155044-011

SAJED.IAU.IR

 

فرم تقاضای تدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر-آموزشکده سما

دانلود فرم تقاضای تدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر-آموزشکده سما